Back home

Jag är hemma i Motala igen. Resan hit var rätt hemsk, det var olidligt varmt, trångt och desstom kö på autobahn. Så låt oss inte prata med om det.

Kom hem lördagkväll, då blev det korv med bröd och DUSCH (aldrig har det varit så underbart att duscha!!!) och sedan sängen.

Igår morse åt vi glass på Två Små Hus innan den schweiziska familjen begav sig vidare norrut och jag och Linnea gick på Evas födelsedagskalas. Sedan hem en kortis för att försöka packa upp lite (dömt att misslyckas!)
Såhär såg mitt rum ut igår, och det är ännu värre nu kan jag meddela:



Orkade till slut inte ens titta på röran, så lagade mig lite mat och tog sedan min kylväska, fylld med typiskt schweiziska läckerheter (^^) och cyklade ut till stranden Varamon där jag mötte Ellan, Erik och Linnea. Vi badade, åt kex och hade det mysigt. Ungefär såhär:



Schweiziska militärkex och öl från Eikens grannstad Rheinfelden



Underbart att vara vid vatten igen!!



Moi et Erik



Avec Ellan, ma cherie


Älskade sommar!!

Snart är det dax för sommarens första arbetspass på glasscafét, och Schweiz känns redan extremt långt borta., Som om det inte existerat, som en dröm. Utom ibland. Som när jag går på bussen och får hålla mig för att inte utbrista i ett "Grüetzi". Eller när jag ser bilar med svenska registreringsnummer. Men annars känns allt som förra sommaren. Som om ingen tid gått. Är det inte underligt?


Kommentarer
Postat av: Bosse

Välkommen hem! ;-)

2010-07-05 @ 15:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0