Om solnedgångar, gummistövlar, Shakespeare och tisdagsvin

Hej på er,

mina två lediga dagar är slut för denna gång, nu blir det tre dagars jobb innan ytterligare lite ledighet. Jag har tillbringat dessa två dagar på finfint sätt, låt mig visa er!

Igår fick jag först reda på att jag kom in på den universitetsutbildning i Växjö som jag helst ville. :)
Sedan åkte jag och farmor och åt glass på eftermiddagen - mys! 
Pratade med Samuel i telefonen en timme eller så, innan jag begav mig mot Varamon, där jag och Sandra picknickade lite och sedan badade i solnedgången. Otroligt vackert! 





Idag var ännu en lyckosam dag, fick nämligen erbjudande om en lägenhet i Växjö! En etta, precis som jag ville ha den! Så idag har jag skrivit på mitt första bostadskontrakt! :)
Sedan var jag i Linköping med mamma och inhandlade allt från shorts till kastruller och lite annat däremellan.

Kvällen bjöd på umgänge med dessa två filurer:


Erik och Linnéa



Vi tittade på teater som några av våra vänner spelar med i. Shakespeare på Gräsgården, de spelar varje sommar i Vadstena. Årets pjäs var "Trolios och Kressida". Mycket mycket bra!!


Såhär såg jag ut. Eftermiddagens häftiga regn ledde till gummistövlar och tjocktröja; ett bra val. Och det var nästan lite mysigt att sitta iklädd regnponcho och se teater. Men det var inte lika bekvämt för skådespelarna, så det var tur att det inte regnade så länge.



Efteråt var vi ett gäng som gick till den supermysiga lilla puben/ restaurangen "Hörnet".



Alla stolar och bord är udda, inga är likadana. Väggarna är täckta av gamla affischer och svartvita foton och på borden brinner ljus i höga, smala ljusstakar. Som gjort för ett glas vin med vänner på en tisdag.

Finfina lediga dagar som sagt. Nu blir det jobb igen i tre dagar. Fast imorgon jobbar jag bara till tre, så vad eftermiddagen har att bjuda på får vi se. Det är det som är så fint med sommaren. Att en vanlig måndag blir ett solnedgångsbad och en tisdag blir som vilken lördag som helst. Fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0