Avskedsfesten

Igår hade jag en tio timmar lång avskedsfest. De första gästerna kom klockan tre på eftermiddagen, de sista gick ett på natten. Grillen stod på hela dagen/kvällen, studsmattan och fotbollsmålen användes flitigt, sallader, bröd och tårtor gick åt som smör i solsken och inga grannar klagade ^^ Lyckad dag med andra ord. Ni får den i bilder, blir ju roligare så.

 
Några av de första gästerna var Samuel och Elisabeth. Anna var fotograf ett tag, vilket resulterade i många suddiga bilder på folks näsborrar, men också dessa två som jag tycker är rikitgt fina.
Nadine och Marco (Elisabeths kille) var också där, men de fastnade tyvärr inte på bild i början



Zürichborna Samuel och Nadine begav sig hemåt vid sextiden (de hade båda andra tider att passa) och istället började orkesterfolket droppa in så sakta


Fick be gästerna att själva grilla eftersom jag har en förmåga att elda upp maten. ^^ Men det gjorde de så gärna


   
Kranstillverkning hanns också med. Elisabeth och Marco



Att ta en normalt kort på mig och Elisabeth är inte helt lätt. Detta är väl det närmsta man kommer ;)

      
Söta, fina orkestermänniskor!!!




Jag och Martina



När sedan natten föll bänkade vi oss runt bordet i eldens sken.

För rätt länge sedan köpte jag en schweizer-Tshirt; alltså en röd med ett vitt kors på. har mest använt den som sovtröja, men fick en idé igår. Jag lät alla som var där skriva någonting på den. Himla fint blev det! Ska bara försöka fylla i det med nån textilpenna så det inte försvinner...

Fick dessutom ÄNNU mer presenter av folk! Tokigt! Ni får såklart se:


Underst ser man lite av T-shirten, sedan har vi; en kort och en nyckelring i form av en joddlande kossa från Nadine, ett fiiiint halsband från Elisabeth, ett kassettband med en saga på schweizertyska från Rebeca och en bok från Samuel. 

 
Idag har vi mest bara städat och packat här. Jag har tagit in min stora resväska och börjat på allvar (förut har jag lagt lite saker på en speciell hylla, men nu är det serious..) Hade egentligen tänkt börja typ på onsdag (åker fredag), men är nu glad att jag redan börjat. Detta kommer ta tid!

Svårt att tänka mig att jag kommer vara hemma om en vecka.... Galet faktiskt...


Kommentarer
Postat av: Elaine & Bengt-Olof

Härliga vänner... och många har Du fått i Schweiz... måste vara underbart... Jättemånga kramar Mm & Mf... Ser fram emot att träffa Dig i Sverige!!!

2010-06-27 @ 19:00:58
Postat av: Linnéa

Förstår att det känns jobbigt, men jag kan säga att jag ser jättemkt fram emot att du kommer hem, vill typ ses så fort som möjligt. kramar!!

2010-06-27 @ 22:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0