Födelsedagsfirande och tågklanterier

Hejsan!

I helgen har jag alltså hängt med födelsedagsbarnet Samuel och hans vänner. Det började i staden Pfäffikon när jag steg av tåget, möttes av Sam och upptäckte att vi båda hade randiga t-shirts på oss! :P Såg kanske lite kul ut, men men.. Sånt händer. Gick ner till sjön där vi mötte fyra av hans klasskompisar, och gissa vad?! En av dem hade också randig tröja! :P
Såhär "fint" såg det ut:



Jag, Samuel och Julia


Ljuvligt vackert vid sjön


Florian på bryggan

Vi satt där i flera timmar; picknickade, pratade och badade. Riktigt skönt faktiskt :)

Sedan cyklade de andra hem och jag och Samuel begav oss till tågstationen där vi precis missade tåget. Fick vänta en halvtimme men det var okej. Vi roade oss med att titta i fotoboken han fick av mig och ta kort på en av de andra presenterna, nämligen:


En schweizernöt. Och ETT schweizernöt. Haha, årets roligaste... typ ^^
Notera även klockslaget, bara några minuter efter födelsedagstidpunkten :)

Tog nästa tåg till Zürich för en snabb dricka med några andra kompisar till Samuel, innan jag enligt plan begav mig till tågstationen för att åka hem. Ska inte gå in på detaljer, men pga dålig koll från min sida kom jag inte hem. Fick alltså leta upp Samuel igen och skamsen be om att få sova över där. Vilket jag såklart fick (de är så snälla de där Oberholzers!)
Fick tandborste och låna pyjamas och allt, behövde inte sakna nåt


Imorse tog jag adjö av Samuels föräldrar och hans by (vi hinner inte ses mer innan jag åker) och tog buss och tåg tillbaka till Zürich. Insåg att jag kanske inte kommer tillbaka dit heller, så tog en timmes promenad i staden. Det var allmänt regnigt och grått; kanske tyckte staden också, precis som jag, att det var lite sorgligt... ^^



Om man skulle glömma i vilket land man är så får man bra hjälp av flaggorna :P


Hejdå, fina underbara stad

När jag kom hem vid tre spelade jag spel med barnen, de visade mig en dans de gjort (sååå söta!), vi åt och nu ska jag duscha. Tror det blir glass snart och sen kvällschatt med Sandra. Låter bra, inte sant?! :)


Kommentarer
Postat av: christine

Låter härligt men lite sorgligt!

<3

Kram mutti, som är glad att du snart är hemma igen!

2010-06-13 @ 19:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0