Grillfesten

Efter fyra timmars sömn laddar jag nu inför avskedsfest...
Men det får ni veta mer om när den varit (logiskt, javisst! :P)
Istället tänkte jag berätta lite om gårdagens grillfest med orkestern.

Kom fram till busshållplatsen i Wegenstetten vid halv sju. Därifrån fick vi åka släp bakom en traktor upp på en kulle, till en stuga där festen höll (första midsommartecknet - åka traktorsläp!)
Vi grillade så snabbt vi kunde, för vid halv nio var det ju dags för fotboll; Schweiz - Honduras. De hade fixat så vi kunde se matchen på storbildsskärm, och jag lovar; det var inga glada miner när det slutade 0-0 och Schweiz därmed är ute ur VM..

Men de ryckte snart upp sig igen, och när solen gick ner bakom kullen (oh, vad romantiskt :P) blev vi samlade runt elden. Helt plötsligt fann jag mig själv mitt i ringen med ett paket och en stor korg i handen medan alla applåderade och kramade mig. Avskedspresenter.... Korgen var full av typiskt schweizisk mat och dryck och prydd med kanton Aargaus flagga och en leksakspropeller med schweiziska vita kors :P
I paketet gömde sig en bok. En stor, inbunden bok, full av bilder från mitt Jugendband-år. Ja, jag fällde en liten tår. Såååå himla fint! Ni ska få se bilder på den sen.

I takt med att mörkret föll försvann de små hemåt, en efter en, tills vi var ca 15 personer kvar (vi var 80 från början! ^^). Vi satt runt elden, grillade överblivna korvar (kul idé att marinera dem i öl, verkligen! :P) och pratade om att möjligt och omöjligt. Ville aldrig åka hem, men när de andra bröt upp vid kvart över tre hängde jag såklart på (vad skulle jag göra ensam mitt ute i skogen? ;) )

Var hemma runt halv fyra, men somnade inte förrän efter halv fem. Och så upp igen halv nio för städning, tårtbak och salladsfix. Nu tror jag dock att vi har det mesta under kontroll, ska bara duka och så om en stund, och så ska jag ta en dusch. Men det är lugnt, gästerna kommer inte förrän om 1,5 timme. Luuugna puckar. Kanske till och med hinner vila lite? Vore ju drömmen!

Här får ni i alla fall se lite bilder från igår, ska be Caro skickade dem hon tog när jag fick presenter också, så får ni se det med. 


Vi hade  tur med vädret också. Hur bra kan det bli liksom?! :P


 
Caro hade redan varit där ett tag och fixat när vi kom



Tha boyzzzzz



Caro och Simon jobbade hårt i köket



Valentin var eldansvarig



Sedan fotboll. "Hopp Schwiiz"




Fussball



Finaste Rebeca och Corinna :)

Nu; dusch, disk av bestick och dukning av bord.
Vi hörs när jag orkar imorgon

Kraaaaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0