Kajsas student, och så lite lördag och söndag

Så kom då fredagen, Kajsas studentdag. Strålande fint väder gjorde det ju inte sämre. :)
Fick gömma mig inne på mitt rum tills alla smålandssläktingar kommit, och sedan gå ut till dem på altanen. Oj, vad kul det var att se deras miner :)

Vi fixade sedan det sista hemma innan vi åkte till skolan, riggade upp plakat och väntade på utspringet.


Mycket folk på plats vid skolan

Till slut kom de då, de nybakade studenterna. Kändes lite nostalgiskt, det måste jag säga. Tänk att det redan gått ett år sen vi sprang ut. Ofattbart.


Syster och kusin

Efter kramande, blomsterutdelning och fotograferande begav jag mig ut för att dela ut blommor till vänner och bekanta. Jag hade fint sällskap av Sandra, och efter avslutat uppdrag var det toabesök i skolan som gällde. Väl därinne träffade vi på tre av våra gamla lärare och hamnade såklart i samspråk. När vi sedan tittade ut genom fönstret var skolgården tom, alla hade redan börjat tåga in mot stan.
Så vi gick vi med.


Hittade Kajsa med klasskompisar på flaket nere vid hamnen, där vi även sprang på några av våra egna före detta klasskompisar.


Fina, glada studenter

Mötte sedan upp släkten på torget och tittade när de åkte förbi på sina flak. Kände för att hoppa upp på ett jag med ^^

Hemma blev det sedan mat, musik, paketöppning och allt annat som hör till innan studenten fick skjuts ner till stan för fortsatt firande. Vi andra tog oss också en promenad, men åkte sedan hem och sov. Var fruktansvärt trött. Men en fin dag var det.




la Familia

Som sagt, en fin dag, och jag är glad att jag var där.

Lördagen spenderade vi hos farmor som fyller år; också det mysigt. På kvällen blev det film med Sandra, innan jag återigen packade mina väskor och på söndagen återvände till Schweiz. Pga överbokat flyg fick jag dock flyga via Düsseldorf. Fick 3000 kronor i resecheckar, så det var det kanske värt. Var dock inte så roligt när vi flög genom ett oväder mellan Düsseldorf och Zürich.. Det hade jag kunnat vara utan. Var hemma i Eiken igen vid halv tolvtiden, och bums i säng.
Så var den lilla Sverigetrippen avslutad. Men snart kommer jag igen. 24 dagar kvar i Schweiz nu.... herregud! Bara 24...

Ps, Samuel; jaa, videon är sämst, och låten med, men språååket, kära vän, språket är underbart! :)
Syftar på videon i DETTA inlägg




Kommentarer
Postat av: kajsa

och jag är så gld att du var där! det hade aldrig varit så underbart utan dig! PUSS <3

2010-06-08 @ 18:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0