Måndag 28 juni 2010

Hej på er

Här sitter jag i min säng, som i alla fall är bäddad idag till skillnad från igår. Igår var lite av en avslagen deppardag, får jag nog lov att säga. Började rätt okej; tog mig i kragen och städade efter festen, och när jag ändå höll på tog jag fram min resväska från förrådet. Började slänga i kläder och sånt, men när jag kom till alla fina brev, kort osv som jag har så blev det lite för jobbigt. Så jag lade mig i sängen, ignorerade det fina sommarvädret, drog för gardinen, åt choklad och tittade på Sex and the City. Och där blev jag kvar större delen av dagen och kvällen...

Kan inte påstå att packningsenergin är på topp idag heller, men resväskan fylls långsamt och hyllor och väggar gapar tomma. Fy, vad deprimerande det ser ut! Missförstå mig inte, jag VILL åka hem, jag längtar hem, efter familj och vänner, efter att kunna bada (det finns inget vatten här ju!!!!) och efter att tjaa.. vara hemma. Men det var jobbigare och svårare än jag föreställt mig att säga hejdå till alla... Att tänka på att jag aldrig mer komma åka till orkestern, att jag varit i Zürich för sista gången, att jag träffat orkestern för sista gången ( i alla fall på så sätt att jag är MED i den, ses gör vi ju om ett år...) osv. Kan avslöja att jag till och med gråtit lite... redan...
Och ännu har jag inte sagt hejdå till de två viktigaste; Elisabeth och Samuel än. Elisabeth och jag ska ses idag i Basel, det blir alltså hejdå till Basel idag med. Usch och fy!
Samuel ser jag på torsdag...

Så lite tid kvar...

Kommentarer
Postat av: christine

Lilla hjärtat...avsked är sååååå jobbiga! Men utan avsked kan man inte mötas igen.....

<3

mamma

2010-06-28 @ 20:56:18
Postat av: Bosse

Se fram mot att få umgås med dina gamla vänner här hemma, bada i Varamon, gnabbas med syrran och krama dina föräldrar, sova i din säng, bli lite bortskämd med vardagsbestyr, cykla på din cykel, jobba på cafét med Sandra, nya äventyr i Växjö så ska du se att det kanske känns lite bättre!

2010-06-29 @ 07:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0