Näst sista helgen i Schweiz...

Hejsan, nu är jag tillbaka på riktigt igen :)

Min frånvaro berodde på besök från mina föräldrar. De kom i fredags morse och åkte hem för några timmar sedan.
Anledningen till besöket var Jugendbands årskonsert som ägde rum i lördags. De blev inbjudna av bandet, flyg betalt och allt. Det kan man ju inte tacka nej till ^^

I fredags ägnade vi oss mest åt soffhäng och fotbollstittande innan det på kvällen var dags för genrep. Mamma och pappa hade köpt polkagrisar till alla i orkestern, vilket ledde till vissa svårigheter för mig att förklara de olika smakerna :P Men toppenidé tycker jag :)
Dessutom fick de en guidebok om Sverige, bra att ha när de kommer nästa sommar.

På lördagen var det som sagt dags för konsert, men innan dess tillbringade vi några timmar i Basel. Tittade lite i affärer, åt lunch och "fikade" (dvs tog en dricka). Jag fick en jättecool hippiebuss i present :)





Konserten på kvällen gick toppen och var hur kul som helst! (har inga bilder därifrån just nu, men det kommer säkert). Det enda trista var att det var sista gången jag spelade med Jugendband, jag lämnade ifrån mig saxofonen... Det känns tomt.. och sorgligt. Nästan sorgligare än jag trodde det skulle göra...
Efter att vi spelat klart skjutsade vi Samuel till tåget till Zürich och åkte sedan hem. Det hade redan hunnit bli midnatt, men jag somnade inte förrän halv tre. Snacka om uppe i varv!!!

Igår var vi runt lite i trakterna här, först på Michis skola och kollade på en utställning de hade med alla kreativa arbeten de gjort under året, sedan på dinosauriemuseum, sedan kollade vi snabbt på platsen där de grävt ut dinosaurieskelett, en snabb trip till Aarau och sedan till Tyskland för kinamat. När vi kom hem var det glass och fotboll som gällde innan sängdags, och imorse åkte alltså föräldrarna hem igen.

Jag har precis tittat en massa på kronprinsessans bröllop på internet, och måste erkänna att det kom en tår eller två, speciellt vid Daniels tal. Sååååå fint!!!

Nu ska jag ta mig upp ur sängen igen (var uppe och påklädd redan vid strax efter sex, men när alla gått hemifrån hoppade jag i pyjamasen igen ^^) och ta en promenad. Solen skiner, och även om det inte är så varmt så ser det fint ut.



Kommentarer
Postat av: kajsa

jagsaknardigjagsaknarsdigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardigjagsaknardig!

2010-06-21 @ 12:06:57
URL: http://kattblues.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0