Många timmars rep och Svarte Petter. Dag två på orkesterläger

Varning för låååååångt inlägg! :P

Åh vad trött jag är idag! Och åh vad jag hatade min väckarklocka imorse! Då blir jag mycket hellre väckt av trummisar som slår på kastruller eller av att någon öppnar dörren och skriker på en att gå upp. ^^
Vilket var precis hur jag vaknade i lördags.

Kvart i sju började trummisarna trumma utanför. Det gick dock att igonera ganska lätt, bara in med öronpropparna och dessutom hade de ju många rum att trumma utanför så de försvann rätt fort. Somnade igen. Kvart över slet Valentin upp dörren och vrålade: "Vakna vakna, om en kvart ses vi därnere i joggingkläder". Stöööön! Var bara att masa sig upp och klä på sig gympakläderna. Morgonens aktivitet var jogging. :)
Först joggade alla ca tio minuter plus lite gympa och stretch, och sen fick de som ville jogga vidare lite, vilket jag gjorde. Hade ju kläderna på mig. jag var dock enda tjejen som gjorde det, de andra var tre av killarna.

Efter motionen blev det dusch och frukost.


Frukost i matsalen


Vid den här tidpunkten dök också de som inte kunde komma på fredagen upp, som Samuel

Frukosten följdes av promenad till replokalen. Idag var det dags för stämrep, det vill säga att alla saxofoner övar för sig, alla trumpeter för sig osv. Vi saxar spelade med Jugendbands förra dirigent, Andi. Två timmar höll vi på, vilket var ansträngande, svettigt men väldigt lärorikt och kul.


Tre av mina saxkollegor. Patrick spelar tenor och Sandra och Line alt.

Vandring ner till lägret och middag var nästa punkt, som efterföljdes av lite terasshäng.




Jag och Martina var de som kämpade om titeln som helgens papparazzi :P


Caro och jag hann kollapsa lite på sängarna med, innan det var dags för nästa aktivitet...

...nämligen ytterligare två timmar stämrep, vilket följdes av en halvtimmes paus och sedan två timamrs "gesamtprobe", dvs hela orkestern. Och det lät betydligt bättre än dagen innan, trots onda läppar, trötta ryggar och ofokuserade hjärnor. ^^


Paus

Tillbaka i lägret blev det mat och sedan lite lekar. Mest för de yngre, men Caro och jag hängde på. Det var gåtor, korsord och spel. Bland annat ett spel där alla frågor stod på schweizertyska. Allmänt jubel när jag läste, haha :P
Vi spelade som tur var i lag, de gamla (jag, Caro, Valentin och Simon) mot de unga (ungefär femton tioåringar :P)


När någon "råkade" spilla Smarties så avbröts dock spelet. ^^


Caro i speltagen

Caro, jag, Valentin och en liten tjej som hette Olivia spelade sedan kort i tre timmar. Svarte Petter. (heter det det?)
Ni vet, spelet då man drar kort från varandra och ska få par. De gäller att INTE ha Svarte Petter. Jag skulle dra från Valentin och varje gång han fick Svarte Petter så drog jag den direkt. Varenda gång!!!! Först höll han masken ganska bra, men sedan började han skratta direkt när jag dragit kortet. Jag lovar, han förlorade inte en enda gång eftersom jag drog Petter hela tiden. Hmf... ^^


Kvällens sista blev en dansuppvisning som Fabienne, Line och Martina hade förberett tillsammans med småttingarna. Sjukt söta, och roliga! En fin avslutning på en finfin dag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0