Eurovision

Sitter och kollar på andra delfinalen i eurovisionen och tänkte hissa och dissa lite här.

Litauen:
Ehh va? Märkte nästan inte ens att det var en låt. Det var bara...ljud och män i fula kortbyxor. Inte bra inte.

Armenien:
Tråååkigt. Snark.... Trist. Trots lite explosioner och tonartsbyte så fanns det liksom ingen.. höjdpunkt.

Israel:
Coolt att han sjunger på hebreiska. Bara trist att han inte har så vidare bra röst. Annars en fin låt.

Danmark:
En helt okej schalgerlåt.. ungefär så. Inte så myket mer att säga om det.

Schweiz:
Åh ja, jag är väl en smula partisk. Och så sjunger han på franska. Så ja, jag tycker det är rätt bra. Fast han har roliga öron ^^

Sverige:
Hon har mina skor! Haha! Och ja, hon är bra! Faktiskt! :) (oh nej, jag är inte partisk här heller ^^)

Azerbajdzjan:
Hon har ju lite power i rösten, det gillas. Ganska bra tycker jag. Ska vidare i alla fall.

Ukraina:
Bra röst. Dålig låt. That´s it

Holland:
Skuuuum början. Men lite rolig låt, trallvänlig och glad. Och så coolt med lite saxljud också

Rumänien:
En sån låt man inte kommer ihåg. Inte bra, inte dålig bara... ingenting. Om fem minuter minns jag den inte

Slovenien:
Känns som om man känner igen det lite. Vet inte.. Men coolt att blanda lite rock med nånsorts folkmusik :)

Irland:
Fint. En mysig ballad.

Bulgarien:
Dansarna blänker.. skumt :P Och låten, neee, jag vet inte. Tror inte jag tycker så mycket om den. Inget speciellt i alla fall. Inte alls.

Cypern:
Ganska fint tycker jag. Kanske ett spår från mina "pojkbands-dagar". I alla fall så gillar jag det :)

Kroatien:
Ja... fint. Fint språk med. Kanske en smula, lite, tråkigt. Men fint som sagt

Georgien:
Också lite trist, men rätt bra. Och hon sjunger ju fint.

Turkiet:
Får huvudvärk av blinkljuset. Och inte alls min typ av musik. Men tja.. är ju i alla fall lite annorlunda än allt det andra. 

Sammanfattning:
De flesta låtar var helt okej, men lite trista. 
De tio som jag hoppas ska gå vidare:

Sverige
Schweiz
Cypern
Danmark
Azerbajdzjan
Holland 
Israel
Irland
Georgien
Kroatien
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0