Första maj

Godkväll (eller kanske snarare godnatt)

Första maj spenderade jag i Aarau hos Elisabeth. Det var mycket trevligt; vi åt kladdkaka, gjorde glass och tittade på Astrid Lindgren-filmer (börjar bli en tradition :))

Dessutom fick jag ett paket med dammsugare som hon köpt i Sverige. :) Yeeey! tack! :D




Igår hade vi middagsgäster. Det var Olgas finskalärare med man, och en tjej som också går i finskagruppen. Det var väldigt kul och trevligt, och vi hade mycket att prata om. Mest om Sverige, Finland och Schweiz såklart; likheter och skillnader och kulturkrockar. :) En hel del skratt.. :)

Nu är jag tröööööött, så tror att jag ska gå från att sitta i sängen till att lägga mig i den och drömma nåt fint. :)

Vi hörs imorgon, då är det medeltidsmarknad i Tyskland som gäller (om det inte regnar alltför mycket..)
natti

Kommentarer
Postat av: Christine

Hejsvejs!!

Låter som om allt är bara bra!!! Här är det hopp om våren! Solen lyser idag men det är ganska kallt.

Ha en fin dag. Hoppas det blir medeltidsmarknad.



Kram

mamma

2010-05-02 @ 10:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0