Lausanne

Igår var jag som sagt i Lausanne med Samuel och Nadine. En mycket trevlig dag i en finfin stad i strålande solsken. Kan inte bli så mycket bättre! Som vanligt tar vi och tittar på hur det såg ut:


Jag och Nadine..


Hustak i Lausanne, en väääääldigt brant stad! :P


Kyrka såklart :)

Efter den lilla titten högst upp i staden tog vi tunnelbanan ner till Genevesjön. Lausanne ligger precis vid den, och är en väldigt brant stad. Så brant att gatorna ofta bestod av trappor.. Eller till och med rulltrappor! :P


Åh så fint det var där nere vid sjön!

Vi lade oss i solen i gräset och Nadine och jag somnade. Samuel sov med en stund (tror jag) men sen gick han runt och tittade lite på omgivningarna medan vi sov. Vaknade med röda ansikten och svaga minnen av sång och applåder. Visade sig att det varit ett bröllop på en båt precis bredvid (sa Samuel), och där hade vi legat och sovit :P Haha, lovar att jag snarkade och störde vigseln ^^ Fint ställe att gifta sig på i alla fall.

Åkte tillbaka uppåt i stan där vi kollade lite i affärer och sen köpte apelsinjuice.


Färskpressad apelsinjuice i skuggan, mumma!

Sedan; tillbaka ner till sjön (vi var flitiga användare av tunnelbanan ^^) för lite chillaxing osm vi kallar det. (dvs slappande :P)


Mindre fina platser har man chillaxat på i sina dagar :P


Genevesjön


Parkhäng i sin finaste form :)

 
Vi provade varandras solglasögon, och det är mina sista bilder från dagen (som vanligt kan ni klicka för att få dem större)

Tjugo över åtta tog vi tåget mot Zürich och tre timmar och tio minuter senare var jag hemma i Eiken igen. Och det var den dagen; väldigt härlig var den! :)

Eller jo, just det, en grej till! Fick födelsedagspresent av Samuel med! Ja, ni har rätt, jag hade födelsedag för nästan sex månader sen, men jag lovar; den här presenten är så fin så det gör absolut ingenting att den inte kom i januari.. eller februari, mars eller april. För den är fin fin fin fin!!! Så fin att den förtjänar ett eget inlägg. Kommer senare.. :)

Kram

Kommentarer
Postat av: Ida-Ida

Det ser ju helt underbart ut :) Både vädret och staden. Kan inte låta bli att bli en smula avundsjuk

2010-05-23 @ 11:43:31
URL: http://idawenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0