Sommarsöndag och lite hemlängtan

Åh, vilken sommardag! Igår var det fint väder i Lausanne, men idag var det nästan ännu finare!
Kortbyxor, powernap och bokläsning i solen, ett ansikte som hettar lite efter en aning för mycket sol, jogging i linne och kortbyxor med solen i ögonen, grilldoft i kvarteret och fullt av barn överallt som leker. Hur underbart!?! :)

Dock finns det bara en grej som känns lite sådär med denna dag. Eller i alla fall denna kväll. Att det är en underbar sommarkväll, men jag har för tillfället ingen att njuta av den med. De bästa vännerna jag har här är på ett eller annat sätt upptagna eller bor lite för långt härifrån, och vännerna i orkestern drar jag mig lite för att kontakta, i alla fall med så här kort varsel. De är verkligen toppen allihopa, men med de flesta av dem har jag ett "vi-ses-en-gång-i-veckan-och-har det-kul-då-men-vi-ses-inte-på-fritiden"-förhållande. Inte för att de skulle ta illa upp om jag hörde av mig, men det vore lite konstigt. Tror ni fattar vad jag menar.

Därför hade det varit lite trevligt att vara hemma nu faktiskt. Ringa nån fin vän, ses i Varamon en halvtimme senare, spela minigolf, äta glass, cykla, picknicka på stranden... vad som helst. Det är det dumma med att bo så som jag gör här; alla bor i olika byar, man måste passa ihop det med tåg, bussar osv osv. Hemma kan man bara ta cykeln genom stan..
Men men, snart är jag hemma igen, och då kommer jag sakna Schweiz och alla människor här. Hur mycket som helst. Sånt är livet; aldrig är man nöjd! ;)

Så, det blir väl en film eller så ikväll. Sånt som är mysigt på hösten och vintern men som känns lite sådär på sommaren.. Men imorgon ska jag bada med Elisabeth. Det blir kul, det ska jag tänka på ikväll! :)


Barfotapicknick i Varamon med Ida och Sandra förra året...


Långa sommarnätter med hjärtformade muffins, musik och poesi


Kommentarer
Postat av: christine

Snuttan då...förstår precis vad du menar! Men som sagt, du är snart hemma och då hoppas vi att sommaren har tagit ordentlig fart här!!!

Kramis från mutti

2010-05-23 @ 20:51:22
Postat av: christine

Snuttan då...förstår precis vad du menar! Men som sagt, du är snart hemma och då hoppas vi att sommaren har tagit ordentlig fart här!!!

Kramis från mutti

2010-05-23 @ 20:51:54
Postat av: k

puss <3

2010-05-24 @ 14:17:28
URL: http://kattblues.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0