Torsdag-Lördag

The time has come. The time to blogga ikapp allt jag inte hunnit. Låt oss börja med torsdagen.

Sandra och jag packade våra badkläder och begav oss till badhuset Sole Uno i Rheinfelden. Ni vet, där där jag varit med Kajsa och Ida bland annat. Vi hade det mysigt, och jag somnade till och med i bassängen där man flyter i jättesalt vatten och hör musik under ytan. Ganska skumt ställe att somna på, men eftersom man ju flyter som en kork så var det inga problem ^^

Efteråt åkte vi hem och åt lite innan det var dags för orkester. Efter repet gick vi som vanligt ut, men denna gång var det roligare än vanligt. Språk blandades friskt; det var tyska, engelska, franska och svenska. Två av mina orkesterkompisar lärde sig till och med ett svenskt ord, nämligen: "murmur".. dvs mormor... :)

Sedan var det sängen som gällde för att samla sömn inför fredagens äventyr.

Började med att sova ut på förmiddagen (efter att jag redan varit uppe mellan sju och halv nio såklart). Sedan var det lite jobb som gällde, vi var bland annat med Michael i Rheinfelden och sen avstyrde vi ett bråk om X-box. Pust! ^^ Framåt kvällen åkte Sandra och jag in till Zürich och mötte upp Samuel för utgång. Vi började på ett mysigt ställe som heter "El Lokal".


Sandra i soffan på El Lokal

Vi begav oss sedan mot vår älskade fotoautomat för att föreviga oss, men den fungerade inte.... Troligen för att det var mörkt.. Vilken sorg!!
Men men.. Vi torkade våra tårar och gick till festen istället ^^ I början var det inte så mycket folk, men sen blev det ganska lagom mycket. Dvs; man kunde fortfatrande röra sig. Musiken var också helt okej, det var "hits, hits, hits". Jag träffade på samma dörrvakt som förra gången jag var ute och han mindes mig med. Ibland är det bra att vara svensk. ^^ Vilket Sandra och jag upptäckte under kvällens/nattens gång. Pojkarna bokstavligen flockades runt oss och vi hade ett sjå med att hålla dem på avstånd. Haha, näädå, så farligt var det inte, men vi träffade lite kul folk, bland annat en som lärde mig lite salsa.. Inte för att jag var bra på det, men ändå ^^


I vimlet ^^

När de stängde vid fyra gick vi till McDonalds och åt pommes och glass till frukost, och sen tog vi första tåget hem. Var hemma i Eiken klockan sju, drog för gardinerna för solen och gick och lade oss ^^ Vaknade igen vid tolvtiden, duschade, åt och gav oss sedan av mot Zürich igen.

Mötte Samuel på tågstationen och vi gjorde ett nytt försök vid fotoautomaten. Denna gång funkade den visserligen, men det var låååång kö.. Suck! Vi tog en fika istället.


På "Café Uetli" drack vi kaffe och te


Jag och Samuel på fiket

Sedan var Samuel tvungen att åka så Sandra och jag gjorde Zürich på egen hand. Först lite mat från COOP som intogs på en bänk under ett träd på en skolgård.




Därefter gjorde vi ett nytt försök med fotoautomaten, och nu lyckades vi! Yey!


Blev finfina foton, såklart :P

När fotosessionen var avslutad gick vi genom gamla stan ner mot sjön där vi åt varsinn brezel, innan det var dags att hoppa på tåget hem. Kom till Eiken vid halv tio-tiden och nu ska vi verkligen sooooova!! Länge!!

Så, vi hörs när vi vaknat nångång, eller när jag får tid igen!
Ha det
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0