Underbara underbara orkesterläger! Dag ett

Hejsan!


I helgen har jag bland annat:

* Spelat  saxofon fler timmar än jag sovit
* Vilket lett till värk i nacke, rygg och armar
* Vaknat klockan sju varje morgon av antingen en massa trummisar som slår på kastruller eller av att någon sliter upp dörren och skriker; "Vakna, vakna, om sju minuter är det samling för jogging!"
* Förlorat på kortspel.. en massa gånger
* Tvingats läsa schweizertyska...högt... för ett gäng schweizare...

Men vet ni? Det har varit en av de underbaraste helgerna på länge!! Var som sagt på orkesterläger från fredag eftermiddag till söndag eftermiddag. Och jag hade inte haft nåt emot det om det hade varit längre!!

Låt mig berätta om dag ett; fredagen

Vi samlades i Wegenstetten klockan fem och åkte därifrån några minuter senare. Mot staden / byn Windisch, ungefär 40 minuter härifrån. Kom fram till vårt hem för dessa dagar, nämligen ett rekryteringscentrum, dvs där man bor när man mönstrar. Var hur fint som helst, stora fönster, fina rum med toa och dusch i varje rum, stort kök och matsal, två gympasalar och en stor terass.


Das Haus


Terassen

När vi kom fram installerade vi oss i våra rum. Verkligt fina sådana. Fyra sängar i varje, dusch och toa och en stor spegel fanns också i alla rum. Vad mer behöver man?


De ädla invånarna i rum nummer 306

  
Lite rumsbilder

Efter att ha packat upp lite och sedan ätit mat (kycklingfilé och spätzli) så var det dags för rep. Så vi grep tag i våra instrument och gick mot musikskolan där vi skulle ha alla våra rep denna helg. Det var ungefär en kvarts promenad, och det var BRANT! Och jag kan säga såhär; det finns många saker jag hellre bär uppför en backe än en barrytonsax. Väldigt många saker! Så, det var tur för mig att jag slapp :P
Hann nämligen bara gå ungefär tre steg innan Valentin tog ifrån mig saxen och bar upp den. Gött för mig, jobbigt för honom. ^^ Men lite får han skylla sig själv, vi hade kunnat bära ihop (den har tre handtag) men det ville han inte. Var i alla fall en smula svettig när vi kom fram :P

Sedan var det rep i två timmar (kl 20-22) som gällde innan vi gick hemåt för efterrätt (chokladpuddig o konserverade päron) och nattlig fotbollsturnering. (saxen lämnade vi däruppe :P). Vi spelade fotboll från tolvtiden till halv två på natten.

Så här ungefär:




Oh ja, jag jobbade hårt :P


Nicole och Caro tog en välförtjänt vila

När vi väl hade duschat och bytt om var klockan runt två och de små barnen var sedan länge i säng (ja, vi var tre orkestrar, som alla ingår i samma förening. De yngsta är bara sju år), så vi "vuxna" satt på terassen en timme eller så och berättade vitsar. Jag lovar; jag skrattade så jag grät.. :) Och det var inte första gången denna helg. Men mer om det imorgon, nu är det sängen som gäller för mig.

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0