Helgen i Uppsala

I torsdags hoppade jag på tåget igen, denna gång mot Uppsala för att besöka min fina vän Ellan, och dessutom göra ett tyskaprov i Stockholm. Ellan hämtade mig på stationen och sedan transporterade vi oss hem till henne på hennes cykel. Jag på sadeln och hon på pakethållaren :)

Fredagen spenderade jag i Stockholm, i ett rum med väggar av glas, där jag gjorde mitt tyskaprov.


Det var riktigt äckligt väder i Stockholm, tur att jag hade mitt prickiga paraply med mig :)

Provet gick nog okej, tror jag. Får resultatet denna vecka någongång.
Sedan åkte jag tillbaka till Ellan och Uppsala, där det vankades utgång med en himla massa utbytesstudenter.


I Uppsala var vädret finare...


... men kallt!

Efter lite förfest på två olika ställen fick vi stå i kö i typ två timmar för att komma in på själva festen!! Helt sjukt, och det var grymt kallt!! Men när vi väl kom in var det riktigt trevligt :)
Vet inte riktigt när vi kom hem, men det var kanske vid halv fyra-tiden. Två timmar till och jag hade varit vaken ett dygn :P 

På lördagen sov vi galet länge, kom iväg till stan först vid tvåtiden. Vi gick på loppis, shoppade kläder och fikade på ett myspysigt ställe. Hela Uppsala är ganska myspys.


Frukost :) 


Och jag var fortfarande trött... Börjar bli gammal?! :P





Myspysiga Uppsala

Framåt kvällen gick vi till Kalmar Nation och åt mat och träffade en av Ellans kompisar, och sen hem och sova ganska tidigt. 
På söndagmorgonen tog jag tåget hem igen. En mysig liten helgtrip, var finfint att träffa Ellan igen, och så är Uppsala som sagt en riktigt mysig stad som jag aldrig varit i förut :) 



Ellan med sin enorma nachotallrik på Kalmars  :) 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ja, Uppsala är jättemysigt, de va synd att du aldrig hann komma hem från schweiz så du hade kunnat hälsa på mig o Erik :)



Btw, har du mkt spikat framöver eller vet du ngn helg som du har tid o komma till Örebro på lite utflykt? :)

2010-10-26 @ 10:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0