Schweiz 12-19 oktober 2010

Tisdagen den 12 oktober åkte jag iväg med tåget till Arlanda och satte mig på ett plan mot Schweiz för en veckas besök i mitt favoritland. Kom fram och möttes av Samuel (som hade väntat tre timmar! Fin!) och min före detta värdfamilj. Åkte med familjen hem och spenderade onsdagen och halva torsdagen med dem. Vi var i lekparken, spelade spel och tog det allmänt lugnt och mysigt. På onsdagskvällen följde jag med den nya au pairen Julie, från Danmark, till en au pair-träff i Basel. Där träffade vi folk från Sverige, Danmark och Finland, lekte lekar och så. Var trevligt.

På torsdagen åkte jag till Basel igen, denna gång för att träffa min kompis Sämi och hans kompis Viola. Vi promenerade runt, åkte färja över floden Rhein och åt crepes.


Sämi, jag och Viola när vi väntade på färjan



På båten över floden


På hemvägen hittade vi den här affischen. Senare upptäckte jag att den satt lite överallt i Schweiz :)

På kvällen träffade jag några ur orkestern som jag spelade i, Jugendband. Vi kollade på film från vår årskonsert och åt massor av godis och kanelbullar. Lakritsen som jag hade med mig togs emot med blandade känslor. En del gillade det, andra spottade till och med ut det i handen ^^


Sandra, Martina, Line och Fibi.

Sov hemma hos Sämi och Martina, som är syskon btw, och på fredagen åkte jag till en annan kompis, Muriel. Hon bor i grannbyn, och där tillbringade vi dagen Cyklade runt, var i en jätterolig secondhandaffär, vid en fågelstationm och så bakade vi små jättegoda degbollar som kallas Dampfnudeln. Var godare än det låter. :P 
På kvällen åkte vi till en konsert där en massa av mina kompisar spelade med, och de som inte spelade var där och lyssnade. Förutom att jag välte en stol inför typ alla (vem är förvånad? :P ) så var det en jätterolig kväll, underbart att träffa alla igen! 

Gick upp tidigt och åkte till *trumvirvel* Basel! Denna gång för att träffa Elisabeth! :D Sooo nice! Vi gjorde inte så mycket, gick lite i affärer och fikade och så, men man måste inte göra så himla mycket när man är med goda vänner! :) 
 


På Starbucks

Framåt eftermiddagen åkte vi till Zürich och lekte töntiga turister ett tag, innan vi mötte upp Samuel för ännu en fika.


På.... Starbucks! Big surprise! ^^



På Zürich tågstation har de stora förvaringsskåp ^^ Bra för min väska, och för Elisabeth :P

Sedan sa vi hejdå till Eli och Samuel och jag begav oss hem till honom i Wildberg, där jag spenderade de sista dagarna. Vi tittade på en massa film, var på bio i Zürich (Social Network, kolla på den!!), fikade en massa, köpte choklad och så hann vi med att träffa en annan kompis i Wildberg, Nadine :)


Var i Turbenthal och köpte choklad, och hade lite photosession i väntan på bussen hem igen.

På tisdagen jobbade Samuel så jag spenderade dagen med hans föräldrar. Först var vi på ett fotomuseum med coola bilder och sen åt vi lunch där. På eftermiddagen fikade jag och Susanne (hans mamma) innan jag tog tåg och plan till Stockholm igen. Sov ett par timmar på ett vandrarhem, och vid femtiden på morgonen tog jag tåget hem till Växjö igen. Hade verkligen en toppenvecka i chokladlandet.. Funderar faktiskt på att någon gång åka tillbaka och bo ett tag... Men vi får väl se ^^

Kram på er !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0