Fotomuseum, parklunch och gråtfilm (17 augusti 2011)

Min sista hela dag i Schweiz för denna gång tillbringade vi hemma hos Samuel i Wildberg och i en fin liten stad som heter Winterthur. Vi sov länge, och när vi duschat och gjort oss klara fixade Samuel lite grejer till universitets-starten medan jag läste och chillade. Framåt eftermiddagen tog vi bussen och tåget till WInterthur. Det var fortfarande sjukt varmt, så vi tog vår tillflykt till Fotomuseum. De hade en utställning av och om Ai Weiwei, var intressant, det fanns en del coola grejer. Vi fortsatte med "lunch" i parken (klockan var runt halv sex ^^) och avslutade Winterthur-besöket med kaffe och iste på ett mysigt fik (där jag varit förr, men då var det kallt, mörkt och regnigt, nu var det närmre 30 grader och strålande sol).



samuel på förmiddagen. Det är så trist att borsta tänderna, man måste göra nåt kul samtidigt. :)

När vi kom hem åt vi med Samuels föräldrar och sedan satt vi och pratade länge. Mysigt! Eftersom vi gick upp så sent var vi inte trötta när de andra lade sig, så vi bestämde oss för en film. Det blev "The Reader", och herregud vad bra den var! Och så sorglig!! Jag satt med en av katterna i famnen och grät i stort sett hela filmen! SÅ BRA!




En pratstund under stjärnklar himmel senare somnade vi sött.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0