Genéve, sangria och parkhäng (9 augusti 2011)

Den nionde augusti bestämde vi oss för att ta tåget från Montreux till Genéve för att utforska Röda Korsets hemstad. Det blev en mycket fin dag, som började med en promenad längs Genévesjön, där det för tillfället fanns en Indien-utställning. Färgglatt och fint!


Vid sjön



Indien


Det var ganska varmt, och när vi hittade ett stånd där de sålde sangria så köpte vi varsitt glas och slog oss ner på en gräsmatta för lite vila av ben.







Efter ett tag i skuggan var vi redo för Genéve igen. Det blev en tur upp i stan, vi kollade små (dyra) inredningsbutiker, var inne i en fin kyrka och vandrade runt och kikade på människor och hus. Kamerorna var såklart med.






Utanför kyrkan


Vi avslutade dagen i Genéve med mat från Coop i en annan park. En liten fotosession blev det, som alltid när vi har parkhäng ^^


Fina Samuel



Me


Väl "hemma" i Montreux igen bäddade vi ner oss och kollade på en himlans bra film. "Big Fish" hette den, den rekommenderas verkligen! Jag mådde inte så värst bra, så medan Samuel satt i t-shirt så gosade jag in mig i långbyxor, strumpor, t-shirt, tjocktröja och tjock täcke.. Såg nog lite kul ut ;)

Trots att jag mådde lite tjyvens under hela dagen så var det en fin dag, och kul att besöka Genéve för första (men förhoppningsvis inte sista) gången i livet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

FIna Ronja, fina Samuel och finfina Schweiz!

<3

2011-08-23 @ 19:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0