Grillbricka, glass och trerätters (12 augusti 2011)

Tolfte augusti spenderade jag förmiddagen med au pair-Olga. Vi pratade lite om hur det är att vara utomlands, om hemlängtan och om att bo i Schweiz. Hon verkar väldigt trevlig, jag hoppas vi kommer att ses igen någongång. Efter ett besök hos posten, där jag hjälpte Olga att skicka ett paket, så blev jag hämtad av Rebeca, från Jugendband. Vi åkte hem till henne i Obermumpf där jag skulle spendera några dagar. Vi åt lunch med hennes mamma och syster, och sen visade hon mig runt lite. Jag fick ett eget rum. :) Fick dela med en av hennes katter, men det gör jag så gärna :)



Söööööt! :)

På eftermiddagen tog vi tåget in till Basel där vi satte oss i solen vid Rhein och åt varsinn glass. Himlans mysigt!
Jag köpte några vykort också, hade en hel lista på folk jag ville skicka till. :)


Folk badade i Rhein, var ju så himla varmt. Fast det gäller INTE vattnet, vi badade fötterna och det var verkligen inte skönt!



Rebi och jag


På kvällen hade Rebeca besök av några kompisar och jag gick några hus längre bort på gatan och hälsade på min kompis Martina och hennes familj. Hennes föräldrar skulle ha gäster över på middag, så de hade gjort en supergod tre rätters-middag. Vi satt ute och väntade på gästerna, och när de var tre kvart sena så ringde telefonen. Det var gästerna som undrade när Martinas föräldrar skulle komma egentligen?? Det visade sig att de missförstått varandra, så båda paren hade gjort middag och satt nu och väntade på varandra.. Haha! Lite kul faktiskt!! :) Det slutade med att vännerna kastade sig i bilen och åkte till Obermumpf, och vid halv tio serverades första rätten. :P Men den som väntar på något gott... Och gott var det verkligen! Mellan rätterna hängde jag och Martina på hennes rum och pratade, och jag fick en massa bilder från Jugendbands Sverige-resa. Var en mysig kväll, och vid midnatt var jag hemma hos Rebeca igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0