Harry Potter, apelsinjuice och second hand (15 augusti 2011)

Måndagen den femtonde sov vi också ganska länge innan vi gjorde oss i ordning och tog tåget till Zürich. Det regnade, planen var bio, och så blev det också. Harry Potter såg vi. Båda har sett den förr, men den är så bra så det gjorde inget att det var andra gången. Lite kul att se med tysk och fransk text, lärde mig bland annat att "trollstav" heter "baugette" på franska. :)

Efter föreställningen satte vi oss på ett mysigt fik och drack kaffe (Samuel) och apelsinjuice (Jag). Då hade solen kommit fram, och det var riktigt skönt.
När vi började bli lite trötta och hungriga tänkte vi åka hem till Wildberg, Zürich hade vi tänkt "utforska" dagen efter istället. Men vi råkade fastna i en secondhand-affär ganska länge, så hemresan sköts upp någon timme eller två :) I affären hade de både "vanlig" secondhand och även nya kläder som tillverkats av gammalt material. Samuel köpte en t-shirt från 70-talet och en ny ryggsäck. Jag köpte en blå tröja från 80-talet och ett par "nya" byxor, roströda chinos. Mycket nöjda med våra inköp återvände vi till Wildberg och avslutade dagen med lite soffhäng.


Samuel och 70-talstshirten :)



Ganska dålig bild på min tröja och mina byxor ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0