Sol, Basel och "hem" till Eiken (10 augusti 2011)

När vi vaknade den tionde augusti visade termometern hemska nio grader! På med långbyxor och Converse alltså! Samuel gick tidigt till jobbet, och eftersom jag fortfarande mådde lite dåligt så tog jag det lugnt. Vid halv tolv-tiden satt jag på tåget mot Basel. Somnade ganska direkt, och när jag vaknade i Basel mådde jag verkligen uselt och var ganska förvirrad..
Men det var fint att komma dit, till mitt fina Basel. Det hade hunnit bli varmt också, så det blev en svettig promenad genom stan.



Slog mig ner vid Rhein och åt lite bröd och yoghurt




Gick upp till utsiktsplatsen vid kyrkan och kollade ut mot Kleinbasel



Även i Basel hade en fjäril parkerat på en vägg


På eftermiddagen tog jag S1-tåget till Eiken, byn där jag bodde under mitt Schweiz-år. Anna mötte mig på stationen och vi gick hem och hälsade på resten.


Tågstationen i Eiken



Huset :)



Anna



Michael

Vi åt mat och glass och pratade i ett par timmar, och vid elvatiden låg vi alla i våra sängar och sov sött.

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

svar: nämen, en campusläsare! sådana är alltid intressanta. vad läser du?

2011-08-23 @ 22:01:44
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0