Wildberg - Zürich - Basel - Köpenhamn (18 augusti 2011)

Förmiddagen den artonde augusti tillbringade vi i soffan framför TVn. Vi tittade på MTV och på massa TV-serier (bland annat Scrubs på tyska, woohoo ^^). Vid halv fyratiden tog vi tåget till Zürich där vi sa hejdå... (suck)
Även denna dag var det extremt hett ute, och redan när jag kom till Basel vid halv sex var jag sjukt svettig. Och då var det "bara" 25 timamr kvar tills jag kunde duscha och byta kläder, yey! ;)

Tågresan hem gick fint, kom fram till Köpenhamn i tid och åt lunch där innan jag åkte vidare mot Lövö. Och så var fina, fina semestern slut, alldeles för snabbt.. Men jag har en plan, ett års tyskastudier i Zürich efter att jag är klar med mina tre år här i Växjö. :)



Min sitt-, och sovplats i sisådär 16 timmar





Samtidigt som jag åkte så åkte även S1, tåget som jag alltid tog till och från Eiken.. Hade gärna åkt med det i stället....


De första fem timmarna var jag ensam i kupén och nästan ensam på tåget. var lite som ett spöktåg.. ^^


Alla mina tågresor under 13 dagar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0