Zürich, fotoautomaten och massor bilder (16 augusti 2011)

Den sextonde var det dags att uppleva Zürich igen. Vi var där tidigt, redan vid halv tio, för Samuel skulle skriva på kontrakt för sin nya lägenhet i Zürich. Under tiden satt jag i en park, läste lite, skrev och tittade på folk som gick förbi och lyssnade på stadens ljud.



I parken

Sedan tog jag en promenad, köpte mina sista vykort och kollade på en kyrka. När Samuel var klar var jag totalt vilse, men vi hittade varandra igen, och firade kontrakt-skrivandet med varsinn paj på ett mysigt fik. Sedan tog vi våra kameror på axeln och gick en sväng i stan. Bland annat till en stor secondhand-affär, men mest promenerade vi runt och fotograferade.


De längst ner till höger gillar verkligen blommor på balkongen.


Som alltid när vi är i Zürich fick fotoautomaten ett besök. Jag ÄLSKAR fotoautomaten! Tänk om man hade en sån i lägenheten, och kunde ta roliga bilder hela dagarna.



Love it!

Det står att det ska ta fyra minuter innan fotona kommer, men det tar minst tio. Under tiden tog vi lite bilder med våra egna kameror.


Jag i den lilla rutan där man ser hur bilden kommer bli


Första remsan, den bor hos Samuel nu


Andra remsan, som jag tog med mig hem




Fina Samuel.


Hej hej!




Vi fortsatte vår runda i stan, och avslutade den med ett besök i en enorm bokhandel, jag älskar! Skulle kunna hänga därinne hur många timmar som helst! Köpte till slut två böcker och en film, alltid bra att ha nåt att träna tyska på.



När jag bor i Zürich och pluggar tyska så ska jag ha en sån här!





Och så ska jag bo här



Efter många timmars rundvandring var vi ganska trötta när vi väl kom hem, men efter en powernap på soffan kvicknade vi till och begav oss hem till vår vän Nadine för att äta mat med henne och hennes mamma. Vi satt och pratade ett tag, innan vi alla tre gick hem till Samuel igen för att kolla på film. "Milk" hette den, och den var väldigt bra :) När filmen var slut slog tröttheten till igen, så vi lade oss och somnade direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0