Hemtenta och sånt

Hej där.

Sitter hemma i Motala och borde skriva på min lilla hemtenta (har varit så hemskt lat på den de senaste dagarna). Men det är roligare att plita ihop ett litet blogginlägg (och det händer ju inte så ofta nu för tiden heller, tyvärr).

Sist vi sågs hade jag varit i Köpenhamn med Sandra. Sedan dess har vi faktiskt hunnit med ännu en liten resa, denna gång en timme bort med tåg, till Kalmar för att hälsa på vår kära Ida. Vi hade det himla mysigt med bland annat julmarknad på slottet.


Kalmar slott

Anledningen till att jag är hemma i Motala just nu är att jag igår besökte min gamla gymnasieskola och höll två små föreläsningar / föredrag / kalla dem vad du vill. :) Jag berättade för tyskaeleverna om mitt år i Schweiz (på tyska såklart :) ). Det var jätteroligt, och de verkade intresserade och engagerade. Var inte ens nervös, bara lite ;) Och många smarta och roliga frågor fick jag också. Det var nog första gången jag faktiskt tyckt att det enbart varit roligt att prata inför folk. Känns bra, ännu en liten rädsla som jag verkar ha övervunnit. :)

Ikväll bär det av mot Växjö igen och sista pluggrycket innan jul. Motivationen verkar redan ha tagit jullov, men jag ska försöka kämpa på ett par veckor till. Men först ska jag möta Erik för en fika om ett par timmar. Blir skoj.

Ja, det var en liten update det. Förhoppningsvis hörs vi snart igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0