Lucia och snart snart snart lov

Igår var det Lucia. En av årets finaste dagar enligt mig. Började dagen med Lucia-firande på TV, massor tända ljus och frukost i sängen. Kollade även julkalenden, som jag gör varje dag. Himla bra i år faktiskt! Gillade förra årets också, men när vi tvingades analysera den i en tenta så tappade den lite sin charm och jag såg inte klart alla avsnitt. Men i år tycker jag det är riktigt spännande!!

På kvällen igår åkte jag och Sandra in till stan och domkyrkan för att titta och lyssna på firandet där. Helt sjukt mycket folk och lång kö, men vi fick ändå hyfsade platser. Såg inte allt, men det viktigaste är ju faktiskt att man hör. Och det gjorde vi. Himlans fint!

Nu är det bara åtta dagar kvar innan jag lämnar Växjö för julen. Längtar!! Inte att lämna Växjö kanske, men att bli lite "ledig". Ja, helt ledig blir jag ju inte, måste komma på en lösning på konflikten i Sudan och skriva en hemtenta, men i juldagarna tänker jag bara ta det lugnt! Blir välbehövligt!!

Innan jag drar så finns det dock en hel del att hinna med. Ett seminarie, packning, en riktig utgång och så pepparkaksbak och glöggmys med alla vännerna på fredag. Det ser jag framemot! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskade unge! <3

2011-12-15 @ 07:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0