Uppsala

Jag var i Uppsala i helgen, och hälsade på Ellan. Tolv och en halv timme efter att jag lämnat min lägenhet kom jag fram till hennes. Helt sjuk resa; med bilköer mitt i skogen, felkörningar och översvämmad busstoalett. Galet!!

När jag kom fram fixade vi gästkort och begav oss mot Ellans lägenhet.


Hellooooo


Jean-Paul vakade över oss

Efter dusch och vidare små förberedelser begav vi oss till Östgöta Nation där vi intog en måltid i form av wokade kyckling och grönsaker för min del och nachotallrik för Ellans del.


Den vegetariska nachotallriken bestod av chips och bönor. Inte helt uppskattat av fröken Åslund, och jag förstår henne.. Bönor är ingen hit.

Kvällen avslutades med hoppdans till ett superduperband som jag tyvärr aldrig uppfattade namnet på. Mycket känsla!


Mobilbilder blir inte bra, men ibland har de känslan! :)

Lördagen startade med lite inköp på ICA, frukost på golvet i sann Ellan/Paris-anda (love it!) och sedan styrde vi stegen mot stadens gator och torg.




Det var isfestival på gång. Riktigt cool konst :)

Rean på Monki kan man ju faktiskt inte stå emot och även H&M fick ta del av våra studentslantar, och sedan värmde vi oss vid en kopp te på GHs, a.k.a Gästrike-Hälsinglands nation.


Vi tog plats i biblioteket


När vi promenerade hem gick solen redan ned.

Kvällens plan var eftersläpp på Östgöta Nation, och så piffade vi till oss till tonerna av lite swing och annat finfint på Ellans LP-spelare.



En finfin kväll blev det, som avslutades runt sextiden hemma hos Ellan till tonerna av för oss alldeles ny, men uppskattad, musik.


De hade ett finfint band på Östgötas, som spelade disko :)

Pojkarna hade kostym och slips eller fluga och alla visade upp sina bästa diskomoves och kristallkronorna blänkte :)


Och vi var himlans glada !

På söndagen kramade jag Ellan hejdå, vinkade adjö till Uppsala och tpg tåget till Stockholm för att inta en italiensk macka och en kopp te med Gustav. På eftermiddagen gick sedan bussen hem mot Växjö igen, och denna gång kom vi till och med fram tidigare än planerat. Och så var en toppenhelg till ända.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0