Funderingar om bloggen

Fick plötsligt ett riktigt sug efter att blogga. Det händer tyvärr inte jätteofta nu för tiden, och det är synd. Tycker ju det är rätt kul att kunna gå tillbaka tex ett år i tiden och se vad man pysslade med, vad man tänkte. Men bloggsuget infinner sig som sagt inte så ofta numera. Inte som när jag var i Schweiz och kunde blogga flera gånger om dagen, även under en ganska händelselös dag. Men på något sätt kändes det viktigare då, att kunna berätta för folk här hemma vad jag hade för mig. Även vardagen där var ju annorlunda mot livet här hemma i Sverige. Men nu, jag vet inte ens vilka som läser min blogg nu för tiden. Kanske ingen alls? Jag brukar inte kolla statistiken. Kanske sitter jag här och skickar ut mina ord i cyberrymden utan att de någonsin når en annan människa? Syftet med bloggen, att berätta om livet i ett annat land, i en annan vardag, har liksom försvunnit.

Tur då att det finns ett syfte till, som jag redan berört lite. Nämligen det egoistiska syftet. Jag bloggar för mig själv. För att om ett eller flera år kunna titta tillbaka, vad pysslade jag egentligen med sommaren 2011? Jag vet att jag inte skrivit mycket om det hittills, men planerar en liten lista som snart kommer dyka upp. Så, 2012 års Ronja, ta tålamod! Snart kommer jag berätta hur sommaren 2011 såg ut, och du kommer minnas med ett litet leende på läpparna. Jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0