Jugendbands besök, dag 1 - fredag 1/7

Jag har haft en helt fantastisk vecka med mina kära vänner i Jugendband från Schweiz. Jag spelade ju med dem när jag var där förra året, och efter tolv månaders planering och väntan så kom de äntligen till Sverige! På fredagförmiddagen satte jag mig på bussen mot Göteborg; spänd, nervös och förväntansfull. Efter fyra långa och sega timmar, som inte blev bättre av att tanten bredvid mig inte kunde vara tyst i två sekunder ens, så kom jag fram till Landvetter där vi skulle mötas. Väntade en halvtimme innan Lea och Severine dök upp. De kom med flyget, eftersom de inte kunnat komma med på bussen. Vi väntade lite till, och sedan rullade den stora, röda Baselbussen upp framför entrén. Valentin och Rebeca hoppade ut, och åh, vad fint det var att se dem!

Vi drog snabbt vidare mot Nordstan, där vår första konsert skulle äga rum. Lyckades hitta en parkeringsplats för bussen i närheten, och efter att alla bytt om inne i bussen så kånkade vi våra grejer mot Nordstan. Byggde snabbt upp en provisorisk liten scen, jag hämtade nyckel till ett litet förvaringsrum hos vakterna och sedan var det dags för konsert! Kom faktiskt en hel del folk, och många som gick förbi stannade till och lyssnade. Men jag förstår dem, för Jugendband var ÄNNU grymmare än jag mindes! Helt sjukt duktiga! :)










Vi åt pastabuffé på Pasta Prego i Nordstan innan vi åkte mot Partille och vårt vandrarhem. Var väl helt okej, som ett vanligt vandrarhem. Några stannade kvar där medan vi andra åkte till chaufförernas hotell, checkade in dem och sedan chillade på uteplatsen vid poolen med dricka och kortspel.
Blev lite problemlösning när det visade sig att en av chaufförernas rum inte var städat, men det löste sig rätt snabbt när jag hjälpt till att översätta lite.

Kom hem till vandrarhemmet strax efter midnatt, gällde att sova och samla kraft inför veckan som skulle komma. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0