Jugendbands besök, dag 4 - måndag 4/7

Dag fyra var det dags för Stockholmsresa. Vi åkte strax efter sju och var framme i huvudstaden strax efter tio. Hade tur, parkeringsplatsen som jag tittat ut i förväg var ledig och lagom stor. Pust! Promenerade iväg till Gamla Stan och släppte alla fria för en timmes lunch. Jag gick själv till 7Eleven och köpte en baugette som jag åt medan jag kollade in snabbaste och bästa vägen till Slottet.
Möttes igen vid tolv allihopa och vandrade iväg. Vi skulle kolla vaktavlösningen vid Slottet. Var supermycket folk, och jag tycker allt såg lite töntigt ut, med soldaterna och marcherandet och allt, men schweizarna gillade det, och det var ju huvudsaken.






På eftermiddagen fick alla några timmars fri tid för shopping. Jag mötte upp Gustav och tog en fika, efter att ha kollat in var turistbåtarna gick och bokat plats på en. Vid tre var det dags att ses vid Slottet igen och halv fyra lade båten ut från kajen. Den åkte runt Kungsholmen, och alla fick hörlurar som man kunde välja språk i. Var intressant och lite annorlunda saker som berättades, men många var rätt trötta, så en del somnade nästan. Jag förstår dem, var själv nära att blunda lite för länge några gånger.

Det hade börjat regna när vi kom tillbaka, så vi begav oss mot bussen igen för att påbörja hemfärden. Stannade på Nyköpingsbro och åt pyttipanna allihopa. På grund av massa byggarbeten och långa köer var vi inte hemma igen förrän vid elvatiden, men såklart gick vi inte och lade oss förrän närmare tre. Det blev ju aldrig mörkt, varför skulle vi då sova? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0