Jugendbands besök, dag 6 - onsdag 6/7

Sista hela dagen! Snyft! Men det var en fin dag. Första dagen på hela veckan då vädret verkligen var bra, och man slapp oroa sig för regn. Snarare tvärtom, det blev svettigt för orkestern på dagens konsert.

Förmiddagen tillbringades i Karlsby; jag, pappa, Melanie och Lea åkte och handlade lunchmat och frukost till dagen efter. Fick också tag i några tidningar, där vi var med. :)

Efter lunch var det packning och städning av skolan som gällde. Kändes sorgligt. Runt fyratiden åkte vi mot Linköping som var dagens konsertort. Jag sov hela vägen i bussen :P
Spelplatsen, Tages Hörna, var toppen, en riktig scen med tak och fasta bänkar till publiken. Och det kom faktiskt en del folk också, men än jag väntat mig, även om många påpekade att reklamen (som arrangörerna, alltså inte jag, varit ansvariga för) kunde ha varit bättre...

Blev i alla fall en toppenkonsert, den bästa på hela veckan, och en fin avslutning på turnén. Vi käkade middag på en restaurang i närheten, där vi även sa hejdå till mamma och pappa som skulle pysa iväg till Grekland på natten.
Påvägen hem till Motala stannade vi på Maxi (börjar bli en vana) och inhandlade godis, dricka och grillmat till kvällens avskedsfest.

Sedan satt vi uppe nästan hela natten (kom i säng vid tretiden och skulle upp igen halv fem) och grillade, pratade, lyssnade på musik, sjöng, spelade fotboll och bara hade det allmänt himla bra.



Uppvärmning inför konsert i Tages Hörna



Efter lyckad konsert :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0