Sommarlovet är här

Skolan var idag full av finklädda studenter och föräldrar med enorma blombuketter i famnen. Examensdags för många. Campus kryllar av bilar med släp, små flyttbussar och föräldrar som bär möbler och kartonger. Studenter flyttar ut och åker hem. Kom hem från sista skoldagen på 82 dagar för en stund sedan, och inväntar nu min mamma och bilen som imorgon ska ta mig hem till Motala.
Känns lite blandat. Sommarlov är ju alltid fint, och att inte ha plugg som kallar känns ganska jäkla underbart! Men det är ju alltid lite sentimentalt att krama min lilla Växjö-familj hejdå, och veta att vi inte kommer gå i samma klass i höst, även om vi såklart kommer ses ändå. Men att de inte kommer vara mina grannar på några månader och att vi inte kommer kunna ta spontant änghäng när vi känner för det känns lite sådär...
Blandade känslor, som sagt. Som alltid vid sommarlovets start.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0