Biblioteket

Idag har jag spenderat 6,5 timme på biblioteket i stan, med kurslitteratur och guidelitteratur. På torsdag är det tenta i politisk kommunikation, och på lördag är det skriftligt och muntligt guideprov. Känner mig lite smått stressad över allt som ska läsas och memoreras, men jag har en plan. Har bestämt exakt antal sidor att läsa varje dag och exakt vad jag ska fokusera på. Så nu är det bara att sätta planen i verket. Imorgon blir det alltså bibblan igen.

Gillar att sitta där, även om det hade varit tystare och lugnare hemma eftersom jag är ensam om dagarna. Men hemma finns det dator och TV och andra lockande saker som kallar på min uppmärksamhet. På bibblan finns det bara hostande gamla gubbar som läser DN och ibland en unge eller två. Inte så mycket annat att göra än att läsa alltså.

Nu ska jag fortsätta med lite guidelitteratur innan jag tar en dusch och landar i soffan framför finalen av TopModel.


Kommentarer
Postat av: Bosse

Så pratar pappas flicka, en välgjord plan är A och O!

2011-03-23 @ 14:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0