My hometown

Idag var första dagen på den guidekurs jag ska gå här hemma i Motala. Förhoppningsvis leder det till ett eller annat guideuppdrag i sommar, men i vilket fall som helst är det en kul grej, och intressant att lära sig mer om den stad man vuxit upp i. Dagen bestod av en hel massa information och fakta om olika platser och personer som levt och verkat här, och sedan en snabb genomgång av Motalas historia. Eftermiddagen tillbringades på Motormuseet i hamnen, och trots att inte bilar och motorer är mitt största intresse så är det ett riktigt fint museum, och visst skulle jag kunna tänka mig att guida där någongång.

Kursen är uppdelad på fyra helger, nästa gång blir det stadsvandring och radiomuseum. Kommer bli kul! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0