Regnskog i mitt rum?

När man nu för tiden öppnar dörren till min lägenhet slår fukten emot en och det känns som om man landat i Amazonas. Så vad beror detta på? Ett biologi-projekt? En ny invånare i form av skum ödla eller liknande? Eller bara en vild längtan bort från Sveriges mörka vinter som skapat ett behov av en fiktiv regnskog?
Nej, svaret är kläder. Och trasig tvättmaskin. Och upptagna torkskåp och tumlare. Igår när jag tvättat insåg jag att tvättmaskinen visserligen tvättade, men inte centrifugerade. Kläderna var alltså dyngsura. Och torkskåp och tumlare var upptagna. Återstod bara att släpa upp kläder plus X antal liter vatten till lägenheten, vrida ur allt så gott det gick och sedan uppfinningsrikt hänga kläder och lakan på tork runt om i rummet. Resultat: Sakta torkande kläder och en ökning av luftfuktigheten med sisådär 300 %. Men nu verkar ungefär hälften ha torkat och efter viss ommöblering bland mina plagg borde resten vara torrt om sisådär ett dygn. Och temperatur och luftfuktighet kan återgå till det normala på Stallvägen 20.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken tur att vi köpte ett torkställ..... till nästa gång centrifugen inte funkar, torkskåp och tumlare är upptagna!!!

2011-03-03 @ 17:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0