Äntligen Indien!

Äntligen är vi här! Varma vindar, kor överallt, mopedåkande på röda dammiga vägar. Det är livet! Vi anlände imorse (klockan är nu strax innan sex här) och efter en hel del köande och en skakig bussfärd på tre timmar kom vi fram till Auroville. Svårt att redan nu greppa hur det ser ut här, men återkommer med uppdatering om det lite senare. Det vi har sett gillar jag i alla fall starkt! :) Mycket färger, mycket människor, mycket liv och väldigt bohemiskt! Påminner mig lite om Taizé i Frankrike, mitt fina kloster där! :)
 
Jag och Johanna delar rum, vi har en dubbelsäng och ett litet skåp. Spartanskt, men tillräckligt! Såhär ser vårt hus ut: 
 
 
Nu måste vi rusa till middagen, men lovar att höra av mig snart igen! 
Kram till er alla! 

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Gud vad spännande Ronja! Håll oss uppdaterade!

2012-12-17 @ 13:39:57
Postat av: Elaine & Bengt-Olof Hjertberg

Som vanligt så är det härligt att läsa Dina beskrivningar / på en alldeles utmärkt svenska som förhöjer njutningen / av det pågående livet på Ditt nuvarande boställe... vi ser framemot vidare information med största intresse.../ vi erinrar oss Din första mopedkörning på Lövö / ....Kramar Mm&Mf

2012-12-17 @ 15:34:41
Postat av: Anonym

Hej hjärtat!!
Underbert att det verkar funka med internet så jag kan följa ditt liv i Indien. Jag kan nästan känna lukterna, höra ljudet, se färgerna och känna värmen. Äölskar dig vännen <3 Take care!! Mami

2012-12-17 @ 19:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0