Lucia och lättnad

Idag, på självaste Luciadagen, lämnade vi in och redovisade projektet vi hållit på med ett tag nu. Det var det sista skolarbetet innan Indien-resan och när jag gick från skolan kändes det som en tyngd lyfts från mina axlar. Äntligen kan jag koncentera mig på att få ordning i kaoset jag levt i de senaste veckorna. Jag har packat på kvällar och nätter och består min lägenhet i stort sett bara av kartoner och väskor. Många väskor. Samtidigt som jag packar för Indien så måste jag ju även packa ihop hela lägenheten inför flytt. Städning har jag helt försummat, "jag måste ju ändå flyttstäda sen". Men idag har jag tagit tag i det, flyttat all återstående mat och de få tallrikar och glas jag inte packat ner än till ett enda skåp och rengjort resten. Det är inte kul på något sätt alls, men antar att det kommer kännas bra när skåpen är skinande rena sedan. Funderar dock på att ta en paus och provpacka Indien-väskan igen, den kändes oroväckande lätt igår. Vad har jag glömt? 
 
Jag tänkte ta en bild på kaoset åt er, men kameran är nedpackad någonstans, så ni får nöja er med en bild på campus eget slott, tagen för två år sedan. Vad tiden går ändå... 
 

Kommentarer
Postat av: Elaine & Bengt-Olof Hjertberg

Så duktig Du är... kram Mm&Mf

2012-12-15 @ 11:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0