8 januari

Som vanligt har det gått alldeles för lång tid sedan jag skrev sist. Jag hinner inte med mig, varken med egen blogg, dagbok eller gemensam blogg. Men nu har jag tagit en liten paus från pluggandet för att hinna med lite annat. 
 
Dagarna går så väldigt fort här. Redan åtta dagar in på 2013. Jag har hunnit med att fylla 23 och blivit helt fantastiskt fint firad av mina vänner, med tårta, present i form av en vacker sari och en helkväll med buffé på Pondis finaste hotell. Dessutom har jag besökt min organisation igen och kommit en ganska god bit på väg mot en färdig broschyr och informationstext till dem. Har inte fått många anvisningar om hur de vill ha det, så har haft i stort sett fria händer, vilket både är bra och dåligt såklart. Skönt att kunna köra sin grej, men också svårt att inte vara helt säker på att de kommer gilla det man gör. På lördag är det dags för redovisning inför klasskamrater, lärare och organisationer. Eftersom jag är en av få som jobbar helt ensam på en organisation så känns det lite nervöst, men tror det kommer gå bra om jag förbereder mig ordentligt. 
 
Vi börjar få en vardag här känns det som. Vi äter frukost vid halv nio, efter det har vi ett litet informellt morgonmöte där man kan ta upp problem om man har några. Sedan försvinner alla iväg till organisationer, eller så stannar man i International House där vi bor och sitter framför datorn ett par timmar. Lunch organiserar vi på egen hand, beroende på var man befinner sig och vad man gör. Eftermiddagen fortsätter med att de flesta kommer tillbaka hem och jobbar ett par timmar till och sedan sammanstrålar vi för middag vid halv sju-tiden. På kvällarna spelar vi kort eller maffia, kollar kanske en film, skypar och ringer hem osv. 
Även i Indien finns det alltså en vardag. 
 
Nu tror jag att jag måste återgå till plugget, broschyren designar sig inte själv. Ha det fint, vänner! 
 
Hann med att hälsa på Ghandi på stranden här om dagen

Kommentarer
Postat av: Elaine & Bengt-Olof Hjertberg

Fint att höra att "vardagen" fungerar. Du kommer säkert att presentera en redovisning som blir bra.
Kackerlackorna har fått en överman/kvinna i Dig. Kramar Mm&Mf

2013-01-08 @ 15:37:53
Postat av: Anonym

Pussar från mami <3

2013-01-10 @ 17:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0