Bröllop och annat skoj!

Hej på er! 
 
Nu när elektriciteten verkar ha stabiliserat sig efter några svajiga dagar så tänkte jag att det kunde vara på tiden att skriva lite här igen. Det var ju ett tag sedan sist! Så vad händer här i Etiopien då? 
 
I förrgår var vi på vår vän och kontaktperson Antenehs bröllop! Det var helt sjukt spännande och väldigt roligt! Buffé, lokal öl och inhemsk dans var några av de saker vi bjöds på. Dessutom fick Louise och jag gå upp framför alla gäster och hålla ett litet tal! Tydligen är det ett tecken på respekt att ge oss möjligheten att säga något, så Louise levererade några väl valda ord medan jag stod bredvid och log. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Förutom bröllop har vi hunnit med en liten tur för att kolla in Bahir Dars shoppingutbud. Det gick riktigt fort, visst hittade vi några små souvenirbutiker, men utbudet var litet och detsamma i alla affärer. Kanske blir det någon liten minnessak att ta med hem, men annars spar jag mina pengar. 
 
Imorgon är det dags för en liten båttur på Lake Tana. Vi ska kolla in de gamla kloster som ligger runt sjön. En halvdagstur blir det, och vi bokade idag genom ett av hotellen här i stan. Känns väldigt spännande, jag gillar ju kloster och kyrkor och sånt. Kameran följer såklart med, så kanske får ni se lite bilder efter imorgon. 
 
Idag fick jag ett mail från Berlin, med beskedet att jag blivit antagen till att plugga där läsåret 13/14! hur kul som helst, känns skönt att veta vad jag ska göra i höst och nästa vår och jag ser verkligen fram emot att upptäcka den fantastiska staden Berlin närmre! :) 
 
Det var väl allt jag hade att berätta just nu, men ska försöka återkomma mer regelbundet i framtiden! Tills dess kan ni, som ni vet, följa våra äventyr på fredsmedianerna.wordpress.com
 
Vi hörs! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad mycket spännande du får uppleva och har kvar att uppleva!! Härligt:) Till Berlin ska jag komma och hälsa på många gånger!! Lite närmare än Etiopien. Puss

2013-03-06 @ 18:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0