Två veckor kvar

Här sitter jag och svettas, som vanligt. Har gjort det i 3 månader nu (Igår var det exakt 12 veckor sedan vi åkte iväg) och trodde kanske att jag skulle vänja mig, men icke! Förstå mig rätt, jag ÄLSKAR värme och skulle välja det här klimatet framför Sveriges kyla alla dagar i veckan, men att försöka plugga och tänka är helt klart svårare när det är över 30 grader varmt. Speciellt när duschen bara funkar ibland, så några långa kallduschar att svalka sig med är det inte tal om. 
 
Att vara utomlands i 3,5 månad är ganska speciellt. När jag var i Schweiz var det speciellt på ett sätt, detta är speciellt på ett annat sätt med tanke på att jag faktiskt varit i U-länder hela tiden. Det har märkts, kan jag tala om! Mina nära och kära där hemma har fått en lista på all mat som jag vill ha när jag kommer hem, och det har gått så långt att jag faktiskt drömmer om att gå runt på ICA Maxi och handla all mat jag vill ha. Tillsammans med maten är en lång, varm dusch det jag saknar mest. Vatten-tillgången både här och i Indien har varit ytterst opålitlig, vilket i kombination med hettan blir ganska jobbigt. På tal om opålitligt förresten; att kunna lita på att det finns el kommer också bli skönt! 
 
Missförstå mig rätt; jag har ÄLSKAT denna resa! Jag har haft sååå roligt och fått vara med om så många fantastiska saker!! Räknar med att jag kommer sakna mycket, både här och i Indien när jag väl kommer hem igen. Men nu längtar jag faktiskt. Mycket! 16 dagar kvar, sedan kommer jag hem! :) 
 
 
En av sakerna jag DEFINITIVT kommer sakna från resan är att kunna bada i stort sett när jag vill! 

Kommentarer
Postat av: Papi

Vi längtar också!!!

2013-03-11 @ 15:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0