Jazzklubb och Chlaushock

hej på er!

igår var jag, Sandra och Cassandra på mysigaste klubben inne i stan. De luxe heter den. Först hade hela gänget förfest hos Stina, men medan de andra gick till Grace för att se och lyssna på Daniel Adams-Ray så styrde vi tre alltså stegen till De luxe. Det var superdupermysigt! Tyvärr har jag inga bilder, men det var levande ljus, väggar tapetserade med coola affischer, lite gamla och omaka stolar och bord. Vi satt först en liten stund på övervåningen, innan vi flyttade oss en trappa ner där det spelades live jazz. Skitbra, och jag blev galet sugen på att spela på riktigt igen!!
Vi dansade några timmar, till bra musik! Det var kul att för en gångs skull dansa till nåt som går att dansa till, haha! :P
Efterfesten blev hos Filip tillsammans med Grace-folket, men jag gick hem rätt snabbt och trillade i säng vid tretiden. En toppenkväll, som tyvärr inte fastnade på bild...

Dagens planer är pepparkaksbak, dammsugning, julklappsinslagning och sedan GoodbyeGala för utbytesstudenterna..
Men först ska jag titta tillbaka lite i tiden, närmare bestämt ett år. Fick ett mail från min schweiziska kompis Beat där han bland annat skrev att Jugendband har konsert idag och sedan Chlaushock (julfest) ikväll. Helt sjukt att det redan gått ett år sedan jag var på Chlaushock! Det kan ni läsa om HÄR


Vår konsert för ett år sedan


Valentin (vår dirigent) och de andra fick ris av tomten och hans medhjälpare för att kunna hålla koll på orkestrarna ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0