Vädret i Zürich...

...var idag väldigt konstigt. Sol, regn, värme, kyla om vartannat, och hela tiden blåst. De säger att det är föhn som kommer, alpvinden. Och i min bok om schweizare står det att när föhn blåser så blir de vanligtvis så artiga och behärskade schweizarna som galna. Ska bli kul att se ;)

Som ni förstår så befann jag mig alltså i Zürich idag. Träffade Dave, en kompis till Samuel egentligen, som var med honom i Sverige i somras. De bodde hos mig, och vi var i Stockholm ihop (HÄR kan man läsa om det)
Vi tog en lång promenad i stan och hamnade på ställen som ingen av oss varit förr. Var trevligt att se mer av stan, den är riktigt, riktigt mysig! Sen tog vi en fika (dvs en kaffe och en te, jag saknar svenskt fika!!) på ett mysigt café, innan vi åkte hemåt.

När jag satt på tågstationen i Stein-Säckingen kom jag på att jag hade min kamera med mig, och att jag inte använt den. Så för att det inte skulle vara förgäves så knäppte jag följande kort:


Stein-Säckingen Bahnhof

Det var allt som allt en trevlig söndag.

Igår gjorde jag inte mycket. Låg mest i sängen, sov en stund, lyssnade på musik, skrev dikter, läste osv. Var ute med barnen en stund och försökte bygga en snökoja, men det mesta av snän har smält, så vi gav upp rätt fort.
En ganska händelselös dag med andra ord, men skön :)

Veckan som kommer blir fullspäckad, me like! Måndag och onsdag skola. Tisdag och fredag rep inför konserten, och på torsdag även första repet för året med gamla bandet. Lördag och söndag har vi konsert, på lördagen kommer familjen och Samuel och lyssnar och sen sover Sam över här. Blir nog en toppenvecka, I feel it in my toes ;)

Vad ska ni hitta på?

Kram

Kommentarer
Postat av: Ida-Ida

Och jag ville bara meddela att jag fortfarande har ett utkast till ett mail som jag bara inte har skrivit klart än. Det kommer så fort jag hinner/kommer ihåg det.



Förlåt! <3

2010-01-17 @ 23:10:33
URL: http://idawenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0