Året som gått - del ett

Som ni kanske minns gjorde jag förra året en liten årsresumé om det fina året 2009. Ni kan läsa HÄR och HÄR
Självklart ska jag göra samma sak för 2010, och nu när julen är öbver tänkte jag börja med del ett av året. Here we go.

Januari:

I januari åkte jag tillbaka till Schweiz efter jullovet hemma i Sverige. Det hände mycket när jag kom tillbaka. Fyllde 20 och överröstes av gratulationer, överraskningar och fina hälsningar. Övade en massa med orkestern, hade det mysigt med musikvännerna, åkte pulka i Tyskland med värdfamiljen och gjorde en del små utflyter, både på egen hand och med fint sällskap.

 





Sedan var det dags för årskonsert med orkestern. Åhh, det var så kul! Ren lycka i två dagar. "Jorden runt på 80 dagar" var temat för konserten och både värdfamiljen och Samuel var där och lyssnade.








Februari:

I februari fick vädret i Schweiz fnatt ett tag och det blev vår. Elisabeth och jag åkte till Zürich och satt på en trappa och åt lunch.



Cyklade en massa med "mina" barn och kände hur våren värmde hjärtat.



Men sedan återvände vintern, eller rättare sagt, vi återvände till vintern. En veckas skidtrip i Alperna stod nämligen på schemat. Jag hade inget internet under en veckas tid, och min telefon lade av, vilket först var otroligt stressande, men efter en dag eller två kändes enormt skönt! Det var fint att bara vara, i kylan, snön, mellan bergen. Man såg alla stjärnor så väldigt tydligt och det var lätt att andas.






Tyvärr blev jag magsjuk sista dagen och smittade hela familjen, men jag hann bli frisk i tid för Fasnacht, den stora karnevalen. Åkte in till Basel i spöregn klockan tre på en måndagmorgon och spenderade sedan nästan ett dygn i staden (med lite pauser för att åka hem och sova ^^)


Klockan fyra på morgonen drog spektaklet igång



Några timmar senare åkte jag tillbaka med Elisabeth och drunknade i konfetti ^^

Mars:

I mars kom finaste Ida på besök! :) Vi fikade en massa, gick på bio, hade snöbollskrig med Samuel i Zürich och köpte en jättestor brezel.



Samuel hade varit i New York och en dag när vi träffades i Basel fick jag en hel massa fina presenter med "vänner"-anknytning. Sedan gick vi på bio och såg Alice i Underlandet, men eftersom nästan alla 3D-glasögon var trasiga fick vi dela på ett par, vilket tyvärr gjorde filmen aningen suddig... ^^



Sedan hade Jugendband en konsert med en massa soldater.. wiehie ;)



Resten av mars bestod av museumsbesök, drömmar om resor, cykelturer i kortbyxor och en spirande känsla av riktig vår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0