Ett år sedan....

För exakt ett år sedan befann jag mig i ett hus i en dal i Alperna, omgiven av snö och enorma berg. Skidresa med familjen Senft, min värdfamilj i Schweiz. Det var en himla härlig resa, väldigt avkopplande. Varken internet eller mobil fungerade, vilket först var lite panikartat, men efter ett tag blev nästan skönt. Jag bloggade dock varje dag, fast offline, och när jag kom hem publicerade jag det hela. Det kan man läsa HÄR och HÄR.
Det är helt galet att det gått ett år, jag minns det så himla tydligt. Jag minns att jag ramlade i en svart backe och gled i flera meter och trodde jag skulle dö, jag minns att jag till slut lyckades få telefonkontakt med Samuel och vi bestämde oss för att åka till Paris i maj, jag minns att vi åkte skridskor och att jag och barnen lekte i en enorm snöhög brevid skridskobanan, jag minns bergen, kylan, jag minns att det var fullt av Carl Larsson-bilder i huset, jag minns vad jag läste, jaa, jag minns en hel massa saker. Men det har gått ett år. Galet.



Den lilla dalen där vi bodde





Lek i snöhögen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0